Leveransvillkor

Fraktkostnad & Leverans

Order som inkommit vardagar före kl 11.00 skickas normalt samma dag eller nästkommande arbetsdag.
Under högsäsong Oktober – December kan leveranstiden variera mellan 1-5 arbetsdagar beroende på orderingång.

Sista dag för garanterad leverans innan jul: 19/12 kl.12.00 och 18/12 norr om Sundsvall samt Gotland.
Vi kommer att skicka varje dag men kan ej garantera att leveransen hinner fram innan julafton beroende på speditörernas ledtid.

Paket med en höjd under 7 cm skickas med PostNord och förses med kollinummer.
Paket med en höjd över 7 cm och väger mellan 0.25 kg – 20kg sker leverans med DHL till närmaste DHL Service Point och förses med kollinummer så du kan följa din leverans.
Du hittar ditt närmaste DHL Service Point här.

Fraktkostnad
Vi tillämpar fri frakt på alla order över 999kr för leverans till PostNord ombud och DHL Service Point.
För order under 1000 kr är enhetsfrakten 59 kr.

Leverans direkt till företagsadress
Välj fraktalternativet Hemleverans med DHL för att få leverans direkt till företagets adress.
Vid annat fraktalternativ skickas leveransen till närmaste utlämningsställe.

Hemleverans för privatpersoner
Vi erbjuder hemleverans och då skickas din beställning med DHL. DHL kommer att leverera leveransen direkt hem till dörren mellan 08.00 och 17.00, du kommer få avisering med förslag på tid för leveransen.
Kostnaden för hemleverans är 199kr oavsett hur mycket du beställer.

Åldersgräns

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.

Bytesrätt

Vi tillämpar fraktfri retur vid byte av produkt.
Kostnaden för utskick av ny vara/nya varor vid byte är alltid 39 kr oavsett pris och storlek.
För bytesrätt gäller samma tidsfrist som vid ångerrätten, 30 dagar från det att du mottagit din försändelse.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 30 dagar. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta.
Varan får dock ej vara använd förutom detta.
Ångerrätten gäller ej företag.

Innan du skickar tillbaka varan måste du kontakta oss för korrekta returinstruktioner.

Kontaktinformation vid ånger:
[email protected]  eller via vårt kontaktformulär som du hittar här

Vid användande av Prylgrossen.se tillhandahållen retursedel kommer du bli debiterad 99 kr.
Har du betalat med faktura kommer du få en ny faktura skickad till dig på 99 kr.
Har du betalat med kort kommer du få tillbaka köpebeloppet minus 99 kr.

Ej uthämtad försändelse betraktas inte som ånger.

För mer information gällande hur du gör vid en retur läs våra RETURINSTRUKTIONER

Returfrakten

Om du ångrar dig vid internet- eller postorderköp får du själv betala returportot. Tänk på att packa varan väl då du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt;
denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en skadad eller ej funktionell vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Du har 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt på samtliga produkter. Kontakta oss om du behöver utnyttja garantin! Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara. pga. reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Kontakta oss för retursedel vid reklamation.

Kontaktinformation vid reklamationer:
[email protected]

Transportskadat gods

Om en vara skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar.

Ej uthämtad försändelse
För försändelser som ej hämtats ut varpå paketet går i retur, debiteras en avgift om 300 kr inkl. moms för att täcka kostnader för transport och administration.

Tryckfel
Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information, fel priser samt för fel i varuspecifikationer. Alla bilder är att se som illustrativa och behöver inte återge produktens exakta utseende och beskaffenhet.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Fel i lagersaldo
Skulle ett lagersaldofel uppstå kommer vi kontakta er via mail.
I detta mail ger vi förslag på en passande ersättningsvara.
Vid uteblivet svar krediteras den eller de varor som är slut i lager efter 5 arbetsdagar från det att vi skickat ut mailet med information om detta.

Dataskyddspolicy

För mer information gällande vår Dataskyddspolicy klicka här