Ångerrätt
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen.
Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta.
Varan får dock ej vara använd förutom detta.

Innan du skickar tillbaka varan ska du kontakta oss för returinstruktioner.

Kontaktinformation vid ånger:
[email protected]  eller via vår live chat (längst ner i högra hörnet)

Returfrakten

Om du ångrar dig vid internet- eller postorderköp får du själv betala returportot. Tänk på att packa varan väl då du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt;
denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Återbetalning vid ånger eller reklamation.

Återbetalning sker senast 30 dagar efter mottagen retur då alla returer måste kontrolleras innan kreditering/återbetalning.

Reklamation
Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans.
Skulle du få en skadad eller ej funktionell vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är.
Du har 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt på samtliga produkter.
Kontakta oss om du behöver utnyttja garantin! Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara. pga. reklamation.
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.

Kontakta oss för retursedel vid reklamation.

Kontaktinformation vid reklamationer:
[email protected]